18 Ekim 2012 Perşembe

MUZLU FINDIK KITIRLI MUFFIN

Üzerleri hakikaten kıtır kıtır ... 

Muzlu Fındık Kıtırlı Muffin
Blogger buluşmalarımız burada yayınlayamasam da aslında son derece düzenle devam ediyor. Birbirinden güzel yiyeceklerle dolu, şık sofralar, şık sunumlarla bezeli olmalarının ötesinde en sevdiğim yanı sohbet kısmı. Bloglar sayesinde tanıdığım ama şimdi de onlarsız yapamadığım bu kadın sürüsü, bir de bebelerle iyice kalabalıklaştı. Her buluşmamız bir kreş tadında, her odada farklı bir yaş grubu ya elinde emzik ya da IPAD  ile oynaşıp duruyorlar :) Geçtiğimiz cumartesi günü Münevver Ablamızda toplandık. Münevver Ablacığım, her zamanki zerafeti ve marifeti ile ağırladı bizleri.
Herkes bir şeyler yaptığı için çok daha fazla seviyorum o buluşmaları. O buluşmalar olmasa ben hiç mutfağa girmeyeceğim neredeyse .Sayesinde vesile oluyor da bir şeyler pişiriyorum.
Bu muffinleri de o buluşmamızda yaptım ilk kez. Tarifi bir arkadaşım verdi, Amerikalı bir tanıdığından almış, cup ölçülerinde olduğu için daha önce denemeye cesaret edemediğini ama yediğinde çok beğendiği bir tarif olduğunu söyledi. Merak etme ben ölçüleri normale çeviririm dedim ve ilk kez ben denedim. Sonuçtan gayet memnun kaldım. Ama sadece bir şey itiraf ediyorum tarifteki şeker ölçüsü gözüme az gözükünce şekeri fazlalaştırdım, yapmasam daha iyi olurmuş. Zira muz zaten tatlı bir meyve olduğu için benim kekler biraz fazla tatlı oldu sanki. O nedenle tarifteki şeker oranına birebirde uymanızı ısrarla tavsiye ediyorum.

Malzemeler (12 adet muffin için)
  • 1,5 su bardağı un
  • 1 çay kaşığı kabartma tozu
  • 1 çay kaşığı karbonat
  • 1/2 çay kaşığı tuz
  • 3 adet büyük olgunlaşmış muz
  • 3/4 su bardağı toz şeker
  • 1 adet yumurta
  • 1/2 su bardağı margarin / tereyağ (ben Teremyağ kullandım)
Üzerindeki kıtır için:
  • 1/3 su bardağı esmer toz şeker
  • 1 yemek kaşığı un
  • 1 tatlı kaşığı tarçın
  • 1/2 su bardağı çekilmiş fındık
  • 1 yemek kaşığı margarin/tereyağ (ben Teremyağ kullandım)
Yapılışı :
  1. Fırını 180 derecede ısıtıyoruz.
  2. Derin bir kasede ezilmiş muz, toz şeker, yumurta ve margarini mikserle iyice çırpıyoruz.
  3. Başka bir kasede kuru malzemeleri karıştıyoruz.
  4. Muzlu karışıma kuru malzemeleri ilave edip homojen bir karışım elde edene kadar çırpıyoruz.
  5. Muffin kalıplarının içerisine kağıtları yerleştirip, 3/4 seviyede kek harcı ile dolduruyoruz.
  6. Başka bir kasede üzerindeki kıtırı elde etmek için şeker, un, tarçın ve çekilmiş fındığı yağ ile ovuyoruz. Kırıntı halinde olması gerekiyor.
  7. Bu kırıntıyı keklerin üzerine serpiştirip fırına veriyoruz.
  8. Üzerleri kızarana kadar pişiriyoruz. Kürdan/bıçak ile keklerin içinin pişip pişmediğini kontrol edebilirsiniz.
Afiyetle & sağlıkla,

11 yorum:

film izle dedi ki...

Müge Hanım Çok Lezzetli gözüküyor teşekkür ederiz..

LeylaK dedi ki...

Offff harikaten kıtır kıtır :)

Canan Demirbağ dedi ki...

Nefis gözüküyor,ellerinize sağlık..

Unknown dedi ki...

Hayirli aksamlar nefis cok güzel görünüyor ellerinize saglik sevgiler .

Adsız dedi ki...

Oh ne güzel, böyle pes pese iki yazi, cok mutlu oldum görünce! Adasiniz ve Yasemin hanim'dan ümidi kestim artik, siz bari devam edin. Ellerinize saglikl cok güzel görünüyor hem turta hem de muffinler. Miniginize öpücükler, sevgilerle, feyza

Unknown dedi ki...

Cok lezzetli görünüyorlar. En yakın zamanda deniycem inşallah.
http://bytima.blogspot.com

Unknown dedi ki...

Çok lezzetli görünüyorlar. Inşallah en yakın zamanda deniycem.
http://bytima.blogspot.com

yemek odası dedi ki...

Muhteşem gözüküyor valla, keşke olsada yesek şimdi ne güzel olurdu :)

Unknown dedi ki...

Merhabalar,
ben yemek pişirmeyi yeni yeni öğreniyorum ve blogumda yaptığım tarifleri post ediyorum. Sizin blogunuzdan da bu tarifi aldım. post linkim: http://bytima.blogspot.com/2013/01/lezzet-denemeleri-muzlu-fndk-ktrl-muffin.html

Bu ve başka beğendiğim tarifleri benzeri şekillerde post etmemde bir sakınca varsa lutfen cevap yazar mısınız.
Teşekkürler.

Yemekbahane dedi ki...

Merhaba
Tarifleri denemeniz beni çok mutlu eder kaynak gösterdiğiniz sürece tabii ki yatınlayabilirsiniZ
Sevgiler

Unknown dedi ki...

Teşekkür ederim!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails