10 Şubat 2012 Cuma

YILBAŞI SONRASI ÇAY DAVETİ & PIRASALI TAVUKLU MİLFÖY KİŞ

After NewYear Party


Yılbaşından hemen sonraki hafta izin kullanınca, evde mini bir çay organizasyonu yaparak Sinem ve Seda'yı elbette minik prens ve prensesleriyle beraber ağırladım.
Henüz yılbaşının üzerinden sadece birkaç gün geçtiği için After Party :) dedik adına, yani Yılbaşı Sonrası Partisi :)...
O yüzden sofrayı da yeni yıl konsepti ile hazırlamak istedim.İki senedir evde yılbaşında misafir ağırlamadığım için kırmızılı cicilerimi tekrar görücüye çıkartmak istedim sanırım :)

Yılbaşı Sofra

Menüm son derece sade ve pratikti:
Özellikle kiş konusunda artı puan aldım sanırım..Tepsinin tamamı bittiği için :)



Ispanaklı Milföy Kiş

Bu pratik tarifi hem çay davetlerinizde hem de et yemeklerinin yanına garnitür olarak uygulayabilirsiniz. Beğeneceğinizi düşünüyorum. İç malzeme arzuya göre farklılaşabilir elbette her zaman olduğu gibi.

Malzemeler:
  • 1/2 kg pırasa
  • 200 gr kuşbaşı tavuk
  • 2 tepeleme yemek kaşığı un
  • 1,5 su bardağı süt
  • 1/2 çay bardağı sıvıyağ (ben mısırözü kullandım)
  • 1 yumurta sarısı
  • tuz - karabiber
  • 5 adet milföy hamuru
Yapılışı :
  1. Pırasaları ince ince doğruyoruz.
  2. Bir tavaya sıvıyağın 1/3'ünü dökerek tavukları soteliyoruz. Tavukların rengi değişince pırasaları ilave ederek iyice pişiriyoruz. Tuz ve karabiber ilave ederek pişirme işlemini tamamlıyoruz.
  3. Başka bir tencereye kalan sıvıyağı dökerek unu kavuruyoruz. Unun kokusu çıkınca sütü azar azar dökerek koyu muhallebi kıvamında beşamel sos hazırlıyoruz. Sos hazır olunca yumurta sarısını ekleyerek el blendarı ile iyice çırparak akışkan bir krema hazırlıyoruz. Tuz-Karabiber ile lezzetlendiriyoruz.
  4. Tavuk-pırasa karışımına hazırladığımız beşamel sosu karıştırıyoruz.
  5. Yuvarlak bir borcam ya da fırın tepsisini margarin ile iyice yağlıyoruz. (Yapışmaması için margarin kullanmalısınız)
  6. 5 tane milföy hamurunu iyice çözülünce yan yana koyarak ya elimizle ya da merdane ile yuvarlak bir form veriyoruz.
  7. Milföy hamurunu tepsiye yerleştiriyoruz. Kenarları dışarıya taşarsa bükerek kenarları şekillendiriyoruz.
  8. Hamurun üzerine hazırladığımız iç malzemeyi (4.maddedeki) yayıyoruz.
  9. Önceden 180 derecede ısıttığımız fırında yaklaşık 25 dk kadar pişiriyoruz.
Afiyetle & sağlıkla,

13 yorum:

Dışavurum dedi ki...

Pırasalı tavuklu kiş harikaydı! Yedikçe yiyesi geliyor insanın, eline sağlık Mügeciğim :*

Sevil Şahin dedi ki...

Mügecim ellerine sağlık nefis olmuş masana diyecek yok çok şık
Sevgiler

CANBOGAZDAN dedi ki...

cok şık bir sofra olmus, göz dolduruyor...

Ordanburdanhayattan dedi ki...

önce gözler doymus ama cok şık bir masa. sevgiler

durutarifler dedi ki...

Eminim çok güzel olmuştur.
Denemem lazım
Ellerine sağlık
İyi hafta sonları

TuruncuTatlar dedi ki...

sofra boşken bile müthiş gözüküyor eminim lezzetlerle daha harika hale gewlmiştir ellerine sağlık..

Mutfak Havlusu dedi ki...

çok şık ve sade
menünün bu şekilde az olması tercihim hatta son yazılarımdan birinde ben de değindim
hem göz hem de karın doyuyor ve rahatsız ediyor hatta:-)
ellerinize sağlık
Allah muhabbetinizi arttırsın eksiltmesin..

Cupcake and Cookie Shop dedi ki...

Müge'ciğim, ellerine sağlık, şahane görünüyor. Sebzelisini de yaparsan haberim olsun!:))

Yücel Eser Bandırmalı dedi ki...

Merhaba.Öncelikle ellerinize sağlık.Bloğunuzdaki paylaşımlarınızın hepsi çok güzel.Ben acemi,yeni bir blogcuyum.Sizin bloğunuzu da kuzenlerim NUrgün ve Gülgün sayesinde tanıdım...

Adsız dedi ki...

Beşamel sosu nerede kullandınız?

Yemekbahane dedi ki...

Arkadaşlar merhaba,
Teşekkür ediyorum tüm yorumlar için.

Yücel Hanım, siz de hoşgeldiniz blog camiasına...

sebzelisi.. neden olmasın, not edildi :)


Son gelen yoruma cevap olarak, beşamel sosu tavuk ve pırasalı harca karıştırıyoruz diye yazmıştım4. adımda.

Kolay gelsin,
Müge

hulyadalaman@gmail.com dedi ki...

Sevgili Müge
Sitenizi zevkle takip ediyorum Tarifleriniz çok güzel ve ölçülerinde yapılınca sonuç mükemmel oluyor.
Milföyde pırasalı kiş çok güzel Muhteşem oldu Maalesef misafirlerden sonra kalanının hepsini ben yedim.Ellerinize zevkinize saglık.Teşekkür ederim bu güzel siteniz için sevgiler Hülya Dalaman

hulyadalaman@gmail.com

Şeker Tadında dedi ki...

Merhabalar tariflerinizi zevkle takip ediyorum.Sevgiyle kalın

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails