22 Şubat 2009 Pazar

TİRAMİSU - 2

Sizlere daha önce bir yazımda Uno'nun Blogger Sofrası vasıtasıyla adıma denemem için ürünler gönderdiğini yazmıştım.

Geçtiğimiz hafta kargo ile gelen bir paketin içersinden bu sefer iki çeşit pastatabanı çıkınca kendimi Tiramisu yapmaktan alıkoyamadım.

Varolan tarifimi uygulamaktansa yeni bir tarif denemeye karar verince kitaplarımı karıştırdım.
Aslında aklımda pişirilmeden, yumurta sarılarının ve beyazlarının ayrılması ile yapılan, orjinal mascorponenin kullanıldığı gerçek bir tiramisu yapmak vardı ancak sonucuna güvenemediğim ve itiraf ediyorum ki Engin yemezse diye korktuğum için yapmadım :)

Beyaz Mutfak kitabımdaki Tiramisu tarifini okudum, ondan da vazgeçtim.. Sonra aklıma güzel bir pastacı kreması ile yapabileceğim geldi ve kitabın içerisindeki pastacı kremalarının tariflerini okumaya başladım. Kendime bir tarif seçerek, bazı değişiklikler uyguladım ve ortaya bu sonuç çıktı. Sanırım artık Tiramisu benim için bu tarif demek olacak, çünkü sonucunu çok başarılı buldum. Özellikle de çıkan şekil itibari ile. Görsel olarak daha iyi bir sonuç aldığım zaman tadını daha da çok merak ettim ki o da gayet güzeldi.

Kitabın ve benim ortak yapımımız tarif şöyle :

Malzemeler:

  • 1 adet 3 katlı UNO pastatabanı (kakaolu olanı kullandım)
  • 750 ml süt
  • 1,5 su bardağı toz şeker (çok tatlı seviyorsanız biraz arttırabilirsiniz)
  • 3 yumurta
  • 1 paket vanilya
  • 1/2 su bardağı un
  • 1/2 su bardağı mısır nişastası
  • 1 paket labne peyniri (Ben Pınar marka kullandım)
  • Üzeri için toz kakao
  • Kekleri ıslatmak için 3 tatlı kaşığı toz şeker, 2 tatlı kaşığı neskafe, sıcak su

Sütün tamamı ve şekerin yarısını kaynatıyoruz. Yumurta, vanilya ve şekerin diğer yarısını krema kıvamına gelinceye kadar çırpıyoruz. Bunlara, un ve nişastayı ekleyip birbirine iyice karışana kadar çırpmaya devam ediyoruz.

Kaynayan şekerli süte hazırladığımız karışımı yavaş yavaş ekliyoruz. Karıştırarak koyulaşmasını sağlıyoruz. (Çok hızla kıvam alıyor, o nedenle ocağın altını kısmamız önemli.)

Derin bir kabın ya da leğenin içerisine buzdolabında duran soğuk su koyuyoruz ve ocaktan aldığımız tencereyi bu leğene oturtuyoruz.

Labne peynirini kremaya katıp hızla çırpıyoruz, biraz ılınmak üzere bekletiyoruz.

3 tatlı kaşığı toz şeker, 2 tatlı kaşığı neskafe ve sıcak su ile bir fincan kahve hazırlıyoruz.

En alt tabanı servis edeceğimiz tabağa koyup hazırladığımız kahve ile iyice ıslatıyoruz. Üzerine bir spatula ile hazırladığımız kremadan sürüyoruz. İkinci katı kapatıp tekrar kahve ile ıslatıyoruz. Kremayı tekrar sürüp üçüncü katı kapatıyoruz. Her yerini krema ile sıvayıp bir süzgeç yardımı ile krema ile sıvanmış son katın üzerine bolca kakao serpiyoruz.

Buzdolabından 3-4 saat bekletip servis ediyoruz.

Afiyetle,

11 yorum:

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

mügeciğim güzel bir deneme gerçektende.
afiyet olsun cnm

Yasemin dedi ki...

aaa olurmu! hani bunun mascarpone si hani bunun kedi dili, cakma tiramisu bu cakma :P
:D:D neyssee sonucda ben kazanicam, gercek tiramisu yapcem :P:P

Adsız dedi ki...

Harika görünüyor.Ellerine sağlık Mügeciğim.Kucak dolusu sevgiler...

kurka dedi ki...

yemekteyiz yarışmasından tarifini aldığım tiramusuyu yaptım. gerçekten mükemmel oldu. sizinkide çok güzel görünüyor. ellerinize sağlık

Selen dedi ki...

Biskuvi yada kekin sosunda amaretto veya en azindan kahve likoru olmadi mi olmuyor bence :)
En guzeli badem likoru, hic birsey yoksa Baileys..
Hafta sonu bu krema tarifini deneyecegim.
sevgiler,

Adsız dedi ki...

blogunuzu uzun zamandır takib ediyorum...gelen misafirlere ikram edilecekler konusunda blogunuza uğramadan girmiyorum mutfağa...emeğinize ve becerinize sağlık...yarın akşam gelecek olan misafirlerim için tatlı seçimim kesinlikle tarifinizdeki tiramisu...sevgiler...

Yemekbahane dedi ki...

Arkadaşlar,

Çok teşekkür ediyorum mesajlarınız için.

Yasoo.. Sen yap gerçek tiramisuyu benden sana 10 tam puan:)

Sevgili Selen, ben alkol tadından çok hoşlanmıyorum malesef ama arzu edenler katarsa muhakkak o da güzel sonuç verecektir.

Sevgili Adsız, yazdığınız mesaj ile çok gururlandım gerçekten. Şimdiden ellerinize sağlık.

Sevgiler,
Müge

Özlem dedi ki...

Selam, adresimi ziyaret edersen sana bir sürprizim var :)
sevgiler,

Adsız dedi ki...

çok merak ettiğim bir tatlı bu bakalım ne zaman cesaretimi toplayıp yapmayı deneyeceğim.Elinize sağlık

hayat dedi ki...

Canım, tiramisu nefis görünüyor. Ellerine emeğine sağlık.
Sevgiler...

diyetyemekleri dedi ki...

Müge ablacım çok güzel gözüküyor ellerine sağlık. Bende diyet tiramisu tarifi diye birşey hazırladım sence nasıl ? senin olurunu almak istedim illaki.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails