19 Mart 2007 Pazartesi

CHEESECAKE

Image Hosted by ImageShack.us



Davet soframın menüsüne kısa bir ara verdikten sonra, kaldığımız yerden devam edebiliriz.

Cheesecake tarifini Sevgili Gelincikler Burcu'nun bloğundan denedim.Herkes çok beğendi..Sanırım bir demirbaş olması muhtemel bu tarifin!!!!

Image Hosted by ImageShack.us


Malzemeler:

3 paket krem peynir
1 bardak iyice koyu kıvamlı süzme yoğurt
3 adet yumurta
1 paket vanilya
3 kaşık un
1 bardak şeker
1 limonun kabuğunun rendesi
2 paket kakaolu bisküvi
2 kaşık tereyağ (yumuşak)
1 kaşık kakao

Fırınınızı 180 derecede ısıtın.

Tabanı için, yumuşamış tereyağı, bisküvileri ve kakaoyu robottan çekin. Kelepçeli kalıbınızın kenarlarına ve tabanına yağlı kağıt yerleştirin. Hazırladığınız tabanı elinizle iyice bastırarak kalıbınıza yerleştirin ve buzdolabına koyun.

Şeker ve yumurtayı , şeker eriyinceye kadar çırpın.Daha sonra diğer malzemeleri ekleyip kısa süre yavaş hızda çırpın.(Uzun çırpma çatlamaya neden oluyor) Hazırladığınız tabanın üzerine hazırladığınız karışımı dökün ve fırında 50-55 dk kadar pişirin.Daha sonra fırını kapatın, kekinizi fırının içinde bırakarak soğutun.

Daha sonra buzdolabına kaldırın ve eğer mümkün ise bir gece bekletin.(Kendini çekmiş olacak)

Üzerine Dr Oetker'in meyveli sosundan hazırlayın. Servis ederken bu sosu kekinizin dilimleri üzerine dökün.

Ben cheesecake'i evde elimde kalmış bir parça şeker hamurundan minik çiçekler ve yapraklar yaparak süsledim.

Afiyet olsun...

11 yorum:

Adsız dedi ki...

Merhaba Mügecim,
Hiç cheesecake yapmadım. Artık denesem iyi olacak sanırım. Seninki gerçekten çok hoş görünüyor. Eline sağlık. Sevgiler,

Burçin

http://bakinnepisirdim.blogcu.com/

hatice dedi ki...

Mügecim,
gördüğüm en güzel cheesecake, özelliklede üzerindeki süsler çook zevkli..ellerine sağlık...Sevgiler...

Adsız dedi ki...

Merhaba Müge kesinlikle göz dolduruyor harika olmuş eline sağlık süslemen ve sunumunda harika.

Adsız dedi ki...

Müge'cim çok güzel görünüyor, ellerine sağlık, kolaylıklar...

sevdamavisi dedi ki...

sevgili Müge,
öncelikle ziyaret için teşekkürler bu sayede ben de senin bloğunu tanımış oldum. Çok güzel tariflerin var ellerine sağlık. sevgiler

Yemekbahane dedi ki...

Herkese merhaba,

Ziyaretleriniz ve güzel mesajlarınız için çok teşekkür ediyorum.

Sevgilerimle,
Müge

Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... dedi ki...

ÇOK ŞİRİN GÖRÜNÜYOR ELLERİNE SAĞLIK.

Aybike Ceylan dedi ki...

Muge'cim,
Harika bir cheesecake olmus, hic bu kadar albenili'sini gormemistim. Ellerine saglik.

Sevgiler

NiNo dedi ki...

merhaba
goruntu super tadida oledir mutlaka hic cheesecake yapmadim :) ama bu goruntu karsisinda daha fazla dayanamayacagim sanirim :) sevgiler ellerinize saglik

Adsız dedi ki...

Gerçekten süper bir görüntüsü var. Emin lezzeti de çok güzeldir. Elinize sağlık.

Adsız dedi ki...

Çok başarılı bir görüntü. Elinize saplık

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails