20 Mart 2007 Salı

# 20 YURDUMUZUN YENİLEBİLİR OTLARI

Image Hosted by ImageShack.us

Bu ayki etkinliğimizin sahibi sevgili Asya bizlere bu ay yurdumuzun yenilebilir otları ile ilgili bir etkinlik hazırladı. Enteresan bir konu gerçekten, etkinlik sonrası diğer blogları gezerken çok ilginç tariflerle kaşılaştım. Evet Türkiye'nin bu kdar bereketli bir iklim ve toprak yapısının nimetleri olan çeşitli sebzeler, otlar ve meyveler bizim mutfağımızın zenginliğinin ana sebebidir diye düşünüyorum.
Ben bu ayki etkinliğe malesef çok enteresan bir tarifle katılamadım..Ama yine pratik bir mutfak çeşnisi ile karşınızdayım.
Bu poğaçayı kilo alma durumlarına biraz daha özen göstermesi gereken 5 aylık hamiş :)arkadaşım Şuşucum için yapmıştım..Şöyle kepek unlu, light ve besleyici.. O çok beğendi, umarım sizler de beğenirsiniz..



Image Hosted by ImageShack.us



OTLU POĞAÇA

Malzemeler:

  • 2 yumurta (birisinin sadece beyazı ...sarısı üzeri için)
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 1 kase zeytin (çekirdekleri çıkmış, ben FORA'nın salata zeytinini kullandım)
  • bolca dereotu ve maydanoz (ince kıyılmıs)
  • 1 çay kaşığı pul biber
  • 1 çay kaşığı toz nane
  • aldığı kadar kepekli un

Fırını 170 derecede ısıtın.

Tüm malzemeyi ele yapışmayacak kıvama gelene kadar un ekleyerek yoğurun.Sonra yuvarlayıp, yağlanmış tepsiye dizin. Ayırdığınız yumurta sarısını üzerlerine sürün.

Üzerleri kızarana kadar fırında pişirin.

Afiyetle,

11 yorum:

hayat dedi ki...

Müge'ciğim, otlu poğaça harika görünüyor. sadece hamile arkadaşınamı:) tam benlik olmuş hemen denemek lazım. Ellerine sağlık.

Sevgilerimle...

sevdamavisi dedi ki...

sevgili Müge,
çoook güzel olmuş poğaçan ellerine sağlık. ben poğaçada böyle renkleri seviyorum. Çok yakışıyor otlar bence. sevgiler

sule oncu dedi ki...

Muge cim ,

Gercekten ellerine saglik inanilmazdi hem ben hem leylufel :)) bayildik.

not: Dayisinin ellerinden oper :))

Susu

Betül dedi ki...

Mügecim otlu ve baharatlı poğaçalara bayılırım.Zeytinde çok yakışmıştır herhalde.hiç bu şekilde denememiştim denemek isterim .
ellerine sağlık

Nukhet dedi ki...

Tam da benim Bayildigim turden pogacalar olmus. ELlerine saglik Muge. Sevgiler

Aybike Ceylan dedi ki...

Muge'cim,
Cok severim otlu pogacayi. Ellerine saglik, simdi mis gibi de kokmustur, bir de cay yanina.
Sevgiler

Adsız dedi ki...

Bugun bunu yapacagim harika gorunuyorlar ellerinize saglik ...

:))

Unknown dedi ki...

Merhaba Müge, Nazik ziyaretin ve hoş yorumun gülümsetti beni. İade-i ziyaret için geldiğim sayfanı o kadar renkli buldum ve hayat hikayeni de yüzümde tebessümlerle okudum. İzninle seni takip listeme ekliyor ve her sabah şööyle bir merhabanı alıp güne başlamak istiyorum, sevgiler...

Yemekbahane dedi ki...

Merhaba,

Susu için yaptığım poğaçayı beğendiğinize çok memnun oldum.Ziyaretleriniz için çok teşekkür ediyorum.
Sevgilerimle,
Müge

Hülya dedi ki...

Otlu poğaçalar mis gibi,cheesecake desen kıskandırıyor,dalyan köften süper,eee 13.yıl kutlaması pek bir romantik...

Unknown dedi ki...

ay asagida cevizli kabak salatasi gordum.Bende yapmistim amaaa senin sunumuna bayilllldim.Ellerine saglik.Siten pek ciciymis.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails